Priscila Portella

Priscila Portella

Priscila Portella | Banca do Pitching Editorial | Rio2C

Sócia-diretora | Produtora – Filmes da Garoa

PRISCILA PORTELLA é formada em cinema pela FAAP e especializada em produção executiva pela FGV. Produziu os longas-metragens ANTES DO FIM (2017); ELEGIA DE UM CRIME (2018) e A MÃE (2022), todos de Cristiano Burlan. Integrou as equipes de produção executiva das séries QUE TALENTO! e JUACAS, ambas da Disney Channel, e do longa-metragem SEQUESTRO RELÂMPAGO (2018), de Tata Amaral. Produziu mais de 15 curta metragens, entre eles MENARCA (2020), dirigido por Lillah Halla, selecionado para a Semaine de La Critique de 2020. Atualmente, além de comandar sua própria produtora, a Filmes da Garoa, e trabalhar com projetos de talentos como Alice Riff, Cristiano Burlan, Natália Sellani, entre outros, também assume o cargo de head de desenvolvimento e produção de projetos live-action da produtora Chatrone LATAM, ao lado de Rodrigo Olaio, Carina Schulze e Aaron Berger, encabeçando projetos de longa-metragem e séries, originais e adaptações de obras pré-existentes.

PRISCILA POTELLA graduated in film studies at FAAP and got her specialization in Executive Production at FGV. Produced the feature films BEFORE THE END (2017); ELEGY OF A CRIME (2018) and THE MOHER (2022), all directed by Cristiano Burlan. She was part of the executive production teams of the series WHAT A TALENT! and JUACAS, both from Disney Channel, and from the feature film EXPRESS KIDNAPPING (2018), directed by Tata Amaral. Produced more than 15 short films, including MENARCHE (2020), directed by Lillah Halla, selected for the 2020 Semaine de La Critique. Currently, besides running her own production company, Filmes da Garoa, and working with projects by talents such as Alice Riff, Cristiano Burlan, Natália Sellani, among others, she is also head of development and production of live-action projects at Chatrone LATAM, alongside Rodrigo Olaio, Carina Schulze, and Aaron Berger, leading feature film and series projects, originals, and adaptations of pre-existing works.

Priscila Portella | Banca do Pitching Editorial | Rio2C